donderdag 7 januari 2016

Goede voornemens

Gisteren bij mijn business ontbijt bij mijn ondernemersclub BNI BAZ vroeg Willem van Oostvoorn aan de vijftig aanwezigen of we nog goede voornemens hadden.
Eerlijk gezegd heb ik er geen. Ik wil toch elke dag de beste dag van mijn leven maken en van dat van de mensen om mij heen. Maar de laatste tijd lukt dat niet altijd. En niet alleen bij mij, ook om me heen. We zijn allemaal een beetje aan het worstelen, lijkt het wel. Net in de auto zat ik na te denken hoe dat eigenlijk komt. Ik had zo 10 redenen. Van daaruit heb ik voor mezelf dus ook gelijk 10 goede voornemens voor dit nieuwe jaar. Bijna allemaal hebben ze te maken met menselijk contact. Ik deel ze hier. Misschien heb je er ook iets aan.
  1. Meer met anderen praten dan met ze WhatsAppen.
  2. Meer naar anderen luisteren dan praten.
  3. Veroordeel niet.
  4. Vul niet in wat een ander denkt of bedoelt.
  5. Wees volledig met je aandacht bij alles wat je doet.
  6. Stel niet uit wat je nu moet doen.
  7. Vertrouw op de toekomst, ook al is deze dag geen topdag.
  8. Doe goede dingen zonder iets terug te verwachten.
  9. Denk geen slechts over mensen.
  10. Roddel niet.

    En vooruit, een bonus:
  11. Gun anderen hun waarheid. De wereld is groot genoeg.
Beetje obligaat, misschien, maar ik merk dat ik me er niet altijd aan houd. Jij wel?

Maak er een mooi jaar van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten